N°3 - 06/11/2011

'Oog in oog' met CD&V-parlementsleden in Kalmthout

Op dinsdag 8 november komt CD&V-voorzitter Wouter Beke naar Kalmthout. Om 19.30u is iedereen welkom in Zaal 't Centrum in Heide (Heidestatieplein 8) voor het CD&V-praatcafé 'Oog in Oog'. Daar kan je terecht voor al je vragen aan de verschillende CD&V-parlementsleden uit onze regio. Kalmthouts kamerlid Jef Van den Bergh beantwoordt zo je vragen over mobiliteit. Katrien Schryvers (welzijn), Tinne Rombouts (landbouw en milieu), Dirk De Kort (wonen en bouwen), Ludwig Caluwé (grensproblemen en energie) en Nahima Lanjri (pensioenen) maken ook graag tijd voor een persoonlijke babbel. Wouter Beke geeft de inleidende toespraak van deze interessante avond. Gelijktijdig is er doorlopend een praatcafé in aanwezigheid van o.a CD&V'ers Servais Verherstraeten, Rik Torfs en Ivo Belet. De toegang is gratis.

Lees meer ›

Vrouw & Maatschappij voert actie tegen ouderenmishandeling

Onder de slogan 'Ouderen zijn niet te klopppen' voert Vrouw & Maatschappij actie tegen ouderenmisbehandeling. Ze doen dat op vrijdag 18 november 2011, enkele dagen vóór de Internationale Dag voor de Uitroeiing van Geweld tegen Vrouwen. Binnen het gevoelige thema van intrafamiliaal geweld is het geweld op ouderen, wat grotendeels in gezinsverband plaatsvindt, vaak helemaal taboe. Bij ouderenmisbehandeling is er ook meer en meer sprake van partnergeweld, want de laatste jaren is er een duidelijke stijging in het aantal gevallen waarbij de partner de dader is.  Niemand mag slachtoffer zijn van geweld. Ouderen verdienen bovenal ons respect, met hun levenservaring zijn ze een ongelofelijke meerwaarde voor onze samenleving. Vrouw & Maatschappij roept op tot meer aandacht voor ouderenmisbehandeling en stelt een aantal concrete eisen, want ouderen zijn niet te kloppen. Voor onze regio zal deze actie onder de publieke aandacht gebracht worden op de markt van Kapellen,  op donderdag 17 november vanaf 09.00uur. Samen met een wit lintje zal een flyer aangeboden worden met enkele beleidsaanbevelingen.

Restaurantavond van CD&V-Kalmthout

Reeds voor de 11de keer organiseert CD&V-Kalmthout haar jaarlijkse restaurantavond. En dit ozondag 20 november in feestzaal De Schuur te Nieuwmoer. Er is keuze tussen verschillende menu’s voor volwassenen en kinderen. De kleinsten kunnen er ook terecht in een ontspannende kinderhoek. Je kan komen smullen vanaf 17u. Iedereen is welkom. Inschrijven kan via deze link... http://kalmthout.cdenv.be/bestelling-restaurantavond

Uitstap naar feestelijk Brussel

Al voor de 5de maal trekken we erop uit met de Kalmthoutse CD&V-ploeg. Een uitstap die telkens al veel succes kende bij heel wat leden. Dit jaar maken we er een feestuitstap van. We bezoeken immers de kerstmarkt van Brussel. De dag begint met een interessante rondleiding in het federaal parlement. Kamerlid Jef Van den Bergh is onze gids doorheen het Paleis der Natie. Nadien trekken we naar de Grote Markt voor de Kerstmarkt met 240 chalets, een sleebaan, een reuzenrad, het  wintercafé enz. De dag wordt afgesloten met een heerlijke maaltijd in 'Ristorante ILatini'. Zin om mee te genieten ? Meer info bij gemeenteraadslid Lea Van Looveren via 0498 15 29 93. Inschrijven kan via info@kalmthout.cdenv.be