Silke Lathouwers, schepen van Jeugd : "De Algemene vergadering van de Kalmthoutse jeugdraad besprak in de vergadering van 29 november 2017 de verdeling van de subsidies voor het lokale jeugdwerk. Het voorstel dat werd voorgelegd kreeg een positief advies. Het college van burgemeester en schepenen van Kalmthout keurde op 4 december 2017 de subsidies goed. Het totale subsidiebedrag is 29 291,48 euro. Daaruit krijgen jeugdverenigingen en -organisaties een basissubsidie. Daarnaast geeft de gemeente een tussenkomst voor kadervorming. Dat zijn vormingscursussen voor jeugd. Ook subsidies voor kampvervoer en projecten worden van het totaalbudget betaald. De jeugdwerkverenigingen krijgen ook een werkingsubsidie. Aantal leden, aantal en soort activiteiten, vorming, tellen mee in de berekening. Voor die subsidies is er dit jaar een budget van 20 265,16 euro voorzien. Dat is de restwaarde van het totale budget."

De gemeente Kalmthout keert ook bouwsubsidies uit. Drie verenigingen deden een aanvraag voor een totaalbedrag van zo’n 9 700 euro. Daarbovenop geeft de gemeente Kalmthout een loonsubsidie van 23 902 euro voor de beroepskracht van jeugdhuis Govio.

• Jeugd