De gemeente Kalmthout ontvangt in totaal meer dan 600.000 euro subsidie van de Vlaamse overheid voor de grootschalige renovatie van het gemeentelijk zwembad.

“Goed nieuws”, reageert een tevreden Maarten De Bock, CD&V-schepen van Sport. “Een eerste subsidie van circa 300.000 euro was al eerder toegekend voor het aanpakken van het betonrot in het gemeentelijk zwembad. Nu hebben we bericht gekregen dat wij voor andere renovatiewerken nog eens ruim 300.000 euro ontvangen van de Vlaamse overheid.”

Sterk dossier
“Onze diensten hebben alles tot in de puntjes voorbereid en een degelijk dossier ingediend”, gaat Maarten De Bock verder. “Met de eerste subsidie financieren we mee de aanpak van het betonrot. Om deze werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren, sluit ons zwembad vanaf 1 maart 2018.”

Verbeterde toegankelijkheid
“De tweede subsidie, zo’n 301.000 euro, wenden we aan om de toegankelijkheid te verbeteren. Er komen nieuwe ramen en deuren in het zwembad. Tijdens deze renovatie vernieuwen we ook het dak en plaatsen we een volledig nieuw ventilatiesysteem. We streven ernaar om ons gerenoveerd gemeentelijk zwembad terug te openen tegen 1 september volgend jaar”, besluit sportschepen Maarten De Bock.

• Financiën