CD&V Kalmthout heeft met Jorgo Van Ginneken (33) een nieuwe voorzitter gekozen.

Jorgo is al enkele jaren actief bij de Kalmthoutse Jong CD&V en werd na de vorige gemeenteraadsverkiezingen lid van de OCMW-raad.  Hij leerde de lokale politiek vroeger al kennen als toenmalig voorzitter van de gemeentelijke jeugdraad. Hij zetelt ook sinds enkele jaren in de Gecoro, de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening.

“Als voorzitter wil ik de goede werking van onze partij nog meer dynamiek geven door onze geëngageerde leden en mandatarissen nog actiever te betrekken bij het beleid. We hebben het geluk om te kunnen rekenen op heel wat politieke ervaring binnen onze partij, maar CD&V Kalmthout barst ook van het talent. Die kruisbestuiving kan ons naar de toekomst, en dus zeker naar de lokale verkiezingen in 2018 toe, alleen nog maar versterken. Daar wil ik mij als voorzitter graag mee voor inzetten”, zegt CD&V-voorzitter Jorgo Van Ginneken. Hij volgde Eugeen Lorriper op. Elke drie jaar wordt er een nieuwe voorzitter gekozen.

Jorgo Van Ginneken woont samen met zijn vrouw, hun dochtertje van drie en zoontje van anderhalf jaar in de wijk Heuvel (Dorp). Hij werkt als ‘competitive intelligence & marketing project manager’ bij Cargill, een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd voedings,-, landbouw,- en industriële producten maakt. Daarnaast adviseert hij in bijberoep ondernemers als consultant.