Kinderen derde leerjaar ontvangen Sportkompas

vrijdag, 30 juni, 2017
Sportschepen Maarten De Bock kijkt toe tijdens Sportkompas

De kinderen van het derde leerjaar uit negen Kalmthoutse scholen – in totaal 243 leerlingen – lieten zich testen in het kader van het Sportkompas.

“We ontvingen de kinderen op verschillende testdagen op de accommodatie van atletiekclub ACK in ons nieuw Sportpark Heikant”, vertelt Maarten De Bock, CD&V-schepen van Sport in Kalmthout. “Onder leiding van kinesist Baldwin Sondervan en met de hulp van de gemeentelijke sportdienst en de leerkrachten lichamelijke opvoeding lieten we de kinderen verschillende kleine testen ondergaan.”

“We keken bijvoorbeeld naar snelheid, kracht, uithouding en lenigheid”, licht Baldwin Sondervan toe. “Aan de hand van alle testresultaten krijgen de kinderen een Sportkompas mee. Dit geeft aan in welke sporten zij goed zouden presteren volgens deze testen. We kwamen soms tot verrassende resultaten als we hoorden welke sporten zij momenteel al beoefenen of net nog niet veel met sport bezig zijn.”

“En zo ontvingen de leerlingen uit de Kalmthoutse derde studiejaren bij het begin van de grote vakantie niet alleen een gewoon schoolrapport, maar ook een sportrapport, waar ze hopelijk in de toekomst iets mee kunnen doen”, eindigt sportschepen Maarten De Bock.