Kalmthout telt 18.481 inwoners

donderdag, 26 januari, 2017
In totaal zijn we op 1 januari 2017 in  Kalmthout met 18.481 inwoners

In totaal zijn we op 1 januari 2017 in  Kalmthout met 18.481 inwoners. Dat is een stijging met 147. En die stijging was vooral te merken in het Centrum, Heide en Achterbroek. Van al de inwoners is 51% vrouwelijk (9437) en 49% mannelijk (9044). 11% is niet-Belg, met nog steeds de Nederlanders op kop. Zij zijn met 1500, 22 minder wel dan vorig jaar. Dan volgen de Roemenen, zij zijn met 76 hier en dan de Duitsers, met 47 inwoners.

Er werden 163 nieuwe Kalmthoutenaartjes geboren. Charlotte en Julie zijn de populairste meisjesnamen en Stan is de populairste jongensnaam.
69 koppels gaven elkaar het ‘ja’-woord. Opvallend ook, het aantal echtscheidingen blijft verder dalen. Het waren er 23, bijna een kwart minder dan de jaren ervoor

Ook wat cijfers over de uitleendienst, een belangrijke dienstverlening van de gemeente :

Alle Kalmthoutse verenigingen kloppen regelmatig aan bij de gemeente voor allerhande materiaal. De collega’s van de uitleendienst kregen er een hoop werk bij. We leenden vorig jaar 40.000 stoelen uit, 7000 tafels, 1250 sta-tafels, 3440 podiumstukken en 10.000 nadarhekken. Op zes jaar tijd steeg het aantal ontleningen met 35%. Het is een hele job om dat rond te krijgen, maar het loont. Al deze materialen brengt de mensen samen en daar gaat het om.