Jong CD&V denkt na over de toekomst

donderdag, 2 februari, 2017
Didier Van Aert, Stefanie Van Looveren, Jorgo Van Ginneken en Silke Lathouwers van Jong CD&V

Op iets meer dan anderhalf jaar voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen blikt de Kalmthoutse Jong CD&V terug op het vorige verkiezingsprogramma.

Silke Lathouwers (25), schepen van jeugd : “Door de ingebruikname van Sportpark Heikant komen aan het station van Kalmthout heel wat bouwgronden vrij op de voormalige sportterreinen. In afwachting van de ontwikkeling van dit gebied vinden wij het een goed idee dat er op de vroegere site van het containerpark een skatepark komt. We ijveren ervoor dat het gemeentebestuur de mogelijkheden onderzoekt om de bouwgronden straks ook via erfpacht te verkopen. Zo blijft een
nieuwbouwwoning voor jonge gezinnen betaalbaar.”

Energieloket & schoolstraat

“Wie aan huizen bouwen denkt, is ook bezig met energie besparen”, vult Didier Van Aert (28) aan. Hij is gemeenteraadslid en voorzitter van de Kalmthoutse Jong CD&V. “Als jongeren pleiten wij voor de opening van een energieloket in het gemeentehuis. Hier kunnen mensen terecht met alle vragen rond energiebesparende maatregelen."

“Wij ijveren ook voor de invoering van schoolstraten”, zegt gemeenteraadslid Stefanie Van Looveren (29). “In de buurt van een school hebben fietsers en voetgangers dan voorrang op de rest van het verkeer. 's Morgens en 's avonds wordt de schoolstraat dan voor een korte tijd autovrij gehouden